Zi liberă

În România. Toți, cu mic, cu mare au plecat în Germania sau, măcar, în piețe prin România. Mă rog, or fi fost și unii mai deștepți la cârciumă. Important e să nu fii sigur în asemenea momente glorioase.

Păi dacă-i liber de la guvern, dacă-i ordin? Doar insensibilul teuton nu s-a manifestat. Restul, în frunte cu Bulibașa al treilea, cu Gică, probabil și Piedone, sper că și Ciucă (poate n-o fi fost, să nu poarte ghinion băieților, știți, ciuca bătăilor), toți au fost la meci. Campanie dom-le. Nu, Zelenski n-a fost, are altă campanie. Nu s-a auzit încă cine a dat de băut la final, dar a dat sigur. Așa e poporul ăsta, cu se dă. Cred că Bulibașa a cântat frumos la acordeon tropăind pe masă. Bucurie mare. Păcat că Gică n-o are și el cu acordeonul, făceau un duet. Dar Gică a jucat sigur noviciok, sau cazaciok. Știți dumneavoastră cum e corect.

Ce mai? Hai România, hai, haida hai. Că noi batem bășica din vremea lu’ Burebista, avem football-ul în sânge. Hai băieții! Patrioți, ce mă-sa. Strigă bă, ce taci?

Așadar, liber în toată România. În sfârșit, România liberă. Altă treabă nu mai avem. Probabil o fi dat colțul Putin. Altfel, era momentul propice să ne dea bomba.

Numai eu, săracul, legam la roșii. Ce mă-sa, cineva trebe să și muncească, poporul să halească. Deodată urlete multe și mari, tari, patriotice, supra-omenești, neomenești. N-au mâncat bătaie, de-acum pot să mor, mi-am zis, a noastră e izbânda.

Foto: oficiuldestiri.ro.

20 de comentarii la „Zi liberă

  1. Ieri in zi de sarbatoare (Romania a invins Ucraina la fotbal) am muncit ca-n bancul cu japonezul (care lucreaza pentru patron, patrie si imparat): 5 ore pentru angajator, 4 ore pentru Romania (cam atat inseamna taxele pe munca la 9 ore) apoi 4 ore pentru mine (am udat rosiile, murii si pomii fructiferi). Pentru rege n-am lucrat ca l-au confiscat in 1947 si nici acum nu l-am primit inapoi. Probabil ni-l dau odata cu tezaurul.

    PS

    Mi s-au parut exagerate reactiile, altadata Romania a invins campionii lumii si n-au fost asemenea laude.

    Din toata povestea asta cu victoria eu nu castig nimic, nici angajatorul meu, regele nici atat. Poate Romania castiga puncte ca sa se poata imprumuta mai mult.

    Apreciat de 1 persoană

    • Sunt două momente memorabile: în ’90 când pe marile ecrane din Italia au pus filme de la mineriade și campionatul în care am învins Anglia și, în loc să țină concentrarea, și-au vopsit părul. Ăștia suntem. Dar avem al doisprezecelea jucător, Bulibașa.

      Apreciază

      • Eu ma gandeam la 1983 cand Romania a invins Italia, campioana lumii „en titre”. L-a facut zob pe Dino Zoff (portarul italian) un pui de dac: Ladislau Boloni. Se spune (printre alte bancuri) ca toti fotbalistii italieni de pe teren au ramas ca la dentist (asta era meseria lui Boloni).

        Boloni cand a venit la Steaua a cerut un cabinet stomatologic complet utilat, l-a primit si a practicat medicina stomatologica pe colegii sai, cu rezultate de care pacientii si astazi sunt multumiti.

        Apreciat de 1 persoană

  2. Fiecare e liber sa faca ce vrea sau sa perceapa cum vrea lumea si ce se intampla de jur imprejur… Atata vreme cat nu ne deranjam unii pe altii, eu zic ca e bine!

    mie mi a placut entuziasmul sustinatorilor echipei naționale. Nu am avut liber, am lucrat, dar pe un monitor (unul din cele trei pe care lucrez) mi am deschis scorul meciului, live. Asa ca am fost la curent cu situatia de pe stadionul din München. Si m am bucurat pentru victoria primului meci din campionat.

    acum sunt acasa si urmaresc meciul Germania-Ungaria. Voi urmari cu interes meciurile României si Germaniei, atata vreme cat vor rezista in campionat. Si nu vad niciun motiv sa ma jenez ca ma intereseaza….

    Apreciat de 2 persoane

    • Știu, am citit.
      M-ar bucura să meargă așa, ar fi campioni. Numai că drumul este lung și greu. Cea mai mare performanță au avut-o când au bătut Anglia, numai că, în loc să continue concentrarea, și-au vopsit părul – asta a fost ceea ce se numește astăzi „generația de aur”.😀 Cam asta este tot.
      Pasiunile în football sunt mari – nu contează rasa, sărăcia, toți se pricep. Pe aici sunt ironiile cu Burebista.
      Ceea ce m-a deranjat a fost politizarea, pentru campania electorală nu se ratează nicio ocazie, oricât ar costa. Că doar nu dau din buzunar. Ciolacul (Bulibașa) are consilieri de imagine foarte buni. Sper că sunt plătiți de PSD, fiindcă sunt sigur foarte bine plătiți, dar n-ar fi normal să fie plătiți din buget. Dacă au succes, vom avea un Bulibașă președinte, fără bac, responsabil de politica noastră externă.😀 Asta este PROBLEMA.

      Apreciază

Lasă un comentariu