Să nu ne ascundem după degete

Degețelele sunt la modă astăzi.

Dar, lăsând la o parte degetele arătate UE, să facem o mică recapitulare. Mulți ani s-a străduit România să adere la UE. S-au făcut o mulțime de compromisuri, unele nu foarte favorabile nouă. Și iată-ne. Suntem în UE, suntem în NATO, avem cele mai serioase garanții de securitate din istorie, circulăm liber în majoritatea țărilor lumii, plătim cu cardul emis în România. Am simțit asta, m-am simțit bine așa.

Prin ce ne-am deosebit? Păi, în primul rand, am fost națiunea cea mai pro-europeană și pro-NATO, ne-am dorit foarte mult asta. Până acum. Acum, aleșii noștri vor independență, vor un parlament respectat de UE, vor chiar să sperie UE. Uităm că milioane de români care contribuie la bugetul României trăiesc undeva în UE.

46137460_471038283300876_6989603900332441600_n

Vrem să ieșim din UE, să fim independenți? Oare ce înseamnă independența azi? Într-o economie glotalizată este oare posibil? Dacă nu ne mai place vestul, ce punct cardinal ne mai rămâne? Eu și alții de vârsta mea ne amintim cum era într-o economie închisă și cu granițele închise. Mai țin minte lipsurile, frustrările, foamea, cozile, Spaimele unui sistem coercitiv, lagăre, epurări, femei și copii nenorociți prin interzicerea avorturilor, …

Ponta-Iliescu1

Știu că sunt câțiva români care vor zice „da, sunt unii afară, dar ce-au căutat acolo, să fi stat acasă”. Mai țin minte și strigarea „n-a mâncat salam cu soia” ca și „nu ne vindem țara”. Cred, sper că n-au mai rămas mulți români în acest stadiu. Știu că s-au mărit nițel pensiile și baban salariile bugetarilor. Dar, cu ce ne-am ales? Ne împrumutăm pentru a le plăti, iar banii pleacă la producători, adică îi îmbogățesc pe cei deja bogați, pe ceilalți, generând în același timp inflație. Dacă în loc de salarii ar fi folosit banii pentru investiții, o mult mai mare parte ar fi rămas în țară spre beneficiul tuturor.

Acum, „vrem sa ne conducem noi”, uitând că am semnat niște acorduri internaționale, că am încasat mulți bani UE și am fi putut încasa mult mai mulți. Și cum ne-am „condus singuri”, ce am produs astăzi? O legislație pentru infractori. De aceea, fac

UN ANUNȚ IMPORTANT PENTRU ȚARĂ

Scriu cărți la comandă. Nu contează subiectul. Asigur confidențialitate (Reg. UE 2016/679) și încredere. Preț negociabil – 20 zile de libertate merită.

Sper să mă îmbogățesc, în sfârșit.

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 75

 

Lasă un comentariu