Secția 5

Tocmai am scris despre capetele hidrei MI. La tv s-a tot vorbit despre secția 5. Mulți ani, am avut o perversiune masochistă legată de aceasta. Mă duceam an de an să-mi reînnoiesc un act de identitate provizoriu. Prietenos cum sunt, îmi făcusem și ceva relații, astfel că nu mai trebuia să stau la vreun rând, mă duceam și-l luam, eram abonatul lor. Vedeți, chiar și eu îs un nostalgic.

În mentalul colectiv, secția 5 ar fi trebuit să fie reținută printr-o întâmplare din 2003 când s-a constatat că lupul era paznic la oi. Practic, toată secția a fost prinsă la furat din conductele petroliere. Sigur că ei s-au oploșit între ei, până la urmă, nu știu cum făcură de, în decizia pronunțată tocmai în 2012 de Înalta Curte de Casație și Justiție, aparent nu figurează șefii, deși pentru mine, un iremediabil suspicios, nu cred că faptele de furt calificat, mită, falsuri, favorizare, trafic de influență ar fi fost posibile fără aceștia. Poate i-au ascuns, ne-scriindu-le funcția. Așadar, numita decizie se pronunță definitiv asupra a 64 inculpați astfel:

Condamnă 12 polițiști, 21 agenți de poliție (nu înțeleg diferența), 1 ofiter de poliție, 2 sergenți angajați (probabil jandarmi), încetează procesul pentru un ofiter care a decedat, achită 2 agenți și șeful din Brănești. Restul inculpaților erau cei de la munca de jos, cărau găleți, nefiind polițiști. Din cele 36 de cadre MI condamnate, 26 erau de la Secția 5. Restul, Buftea, Chitila, Brănești – ca să înțelegeți mai bine dimensiunea caracatiței. Unul singur a fost condamnat cu executare, dar ispășise prin arest. Restul au fost cu suspendare. Pedepsele maxime au fost de 3 ani. Secția 5 gestionează Bucureștii Noi, Pajura și alte locuri din zonă.

Sincer, credeți că din 2003, data faptelor, până astăzi, s-a schimbat ceva? Dar înainte de 2003, inclusiv pe timpul lui ceașcă era altă situație? Oare s-a schimbat situația de pe vremea Buldogului, sau de pe când îl cafteau pe săracul bunicu la 80 de ani?

Foto: opiniatimisoarei.ro.

8 comentarii la „Secția 5

  1. sectia 24 (aproape de sectia 16, aia cu dusu pe camp la Jilava si torturat…):
    i-au luat acu vreo 12 ani,26 de inshi,petroliere,dap;mai apoi i-au mai luat pa unii:d-acasa si din birou….;
    apropos:inainte la „shchimbarea buletinului” se putea face declaratie pe propria raspundere,sectoristu trebuia sa verifice(….):asa SCRIA IN LEGE,politzaiu de la serviciu(era inca in ograda lor) afisasera textul legii FARA ULTIMUL PUNCT,ala cu declaratia.
    (amintim de cetatentii „fratzii nostri” care au cate 1’200-2’500 domiciliu la aceeasi adresa,in scop electoral ,civil,evropean;nu a declarat niciune „casa poporului” domiciliu,asta e clar).

    Apreciază

  2. (nu înțeleg diferența), 1 ofiter de poliție, -care „ofitzer” ca aia sunt de-militarizati;mai e „ofitzeru starii civile”?????? 🙂 soldatzeii cu pulanu de mareshall(verzi goprea 7 stele) in reverul hainei,:)

    Apreciază

  3. Un cunoscut a lucrat o perioada la o sectie de politie, cea din centrul orasului. Mi-a marturisit ca acolo sunt batuti copiii prinsi la furat, nu se mai chinuiau sa le faca dosar, ii bateau crunt si ii eliberau. Omul mai lucrase si in alte domenii, nu era politist de formatie, avea copii mici, nu putea sa bata copii asa ca a preferat sa se mute la Criminalistica (poze, amprente si alte dovezi), sa lucreze cu cadavre. De acolo a emigrat cu familia in Canada cand i s-a micsorat salariul, in criza. Nu e nemaipomenit acolo, lucreaza tot intr-un fel de politie, dar nu e nevoit sa bata copii si nici nu ii taie careva salariul.

    Apreciat de 1 persoană

    • Am și eu doi foști colegi apropiați în Canada, n-a fost ușor dar au ajuns foarte bine, le-am spus poveștile. Personal, am fost doar câteva zile la Vancouver, BC. Ei se consideră al cincilea (cred) cel mai aglomerat oraș din America de Nord cu 3 000 locuitori/kmp în zona centrală. București are 9.000. BC este o zonă extrem de pitorească, mi-a părut rău că n-am avut cum să stau mai mult. Am povestit și călătoria pe acolo (2019).

      Apreciază

Lasă un comentariu