Promisiunea onestă fâsâită

Lui Sorso, care în ’73 mă lămurea cum e cu kibuț-ul

Atacul Iranului s-a numit Promisiune onestă și o grămadă de cetățeni onești l-au sărbătorit strigând moarte Israelului, moarte Americii deși, producția lor de armament se face cu componente de origine americană. Îmi plac strigătele astea de cavernă cu moarte … S-au auzit și pe la noi de prin ’45 încoace.

Așadar, o grămadă de drone și rachete care au costat mult. O altă grămadă de interceptoare care au fost la fel de scumpe. Iranul spune că a atacat punctual aeroportul de unde ar fi plecat F35 (care ar fi bombardat consulatul din Siria) și un centru de comunicații / comandă pe care le-ar fi distrus – misiune îndeplinită. Israel confirmă atacul aeroportului cu pagube minore. Probabil, comunicatul Israelului este foarte aproape de adevăr.

Amploarea atacului a vrut să demonstreze puterea invincibilă a Iranului. Dar a demonstrat eficacitatea sistemelor antiaeriene israeliene. E un fel de joc ce pune la încercare forța Iranului și apărarea Israelului. Poate încearcă să epuizeze resursele de atac / apărare. Sigur că nicio parte nu divulgă asemenea detalii.

Israel a fost mereu atacat de Iran, care are scris în constituția islamică distrugerea Israelului. Totdeauna, a atacat Israel prin organizațiile teroriste pe care le întreține. Acum este prima dată în care atacă direct, de pe teritoriul iranian.

Dar este un ping-pong. Acum vine rândul Israelului. Foarte probabil, Israel va lovi ceva la capacitățile nucleare ale Iranului. Există mari presiuni asupra Israelului pentru a nu escalada. Este în joc și soarta a peste 100 de ostatici la Hamas. S-a cerut Consiliul de securitate ONU. Vom vedea.

În timp ce la Tv sunt, în direct, focurile de artificii pe cerul arabo-israelian, și în mahalaua mea, cerul este luminat de artificii – un prost dă foc la bani sau la pământul vândut. Însă sună la fel. Probabil, doar o repetiție fără muniție letală.

Foto: hotnews.ro.

89 de comentarii la „Promisiunea onestă fâsâită

  1. Eu nu cred ca a fost ceva „fasait” deoarece a fost cel mai mare atac din istorie intr-un timp atat de scurt. Au lansat peste 300 de vectori catre Israel. Majoritatea au fost drone care pana sa ajunga in Israel au traversat 2 tari, ca atare au fost usor de intreceptat.
    Comunicatul Israelului arata ca peste 99% au fost interceptate. Asta-i pt presa si pt cei care nu citesc atent. In comunicat se spune ca au tras 110 rachete balistice si au interceptat 103, adica 93.6%. Ideea e ca o racheta balistica are o incarcatura exploxiva mult mai mare decat o drona si 7 bucati si-au atins tintele. Nu trebuie sa-mi spuna cei din Israel ca au pagune, pt ca nu o s-o faca dar stiu sigur ca sunt pagube pt ca o racheta balistica are sute de kg de explozibil iar o drona vreo 20, oricum sub 50kg.

    Acest atac a fost doar un raspuns la atacul Israelului si s-a dorit sa fie limitat si nu „fasait”.
    Cat despre F35, ….asta e o alta poveste

    Apreciat de 2 persoane

  2. Atacul a fost anunțat. Se spune că 99% din rachete/drone au fost doborâte de Iordania, Franța, UK, Israel deci au fost pe fază etc. Pare că doar o persoană a pierit dacă o fi pierit din cauza atacul și nu de altceva. S-a cheltuit o avere că are balta pește. Acum se așteaptă reacția lui Netanyahu. Domne, eu nu cred ca cetățenii acestor state vor război dar sunt interese alte oamenilor politici, jocuri de putere.

    Apreciat de 2 persoane

    • Este fals că aliații au doborât toate dronele. Dvs. vă gândiți la situația noastră. Vă gândiți că ne bagă politicienii, americanii, extratereștrii în război cu Rusia. Sunt doar două variante – ori ne predăm rușilor, ori ne războim. Nu este locul aici, dar am tot povestit ce înseamnă stăpânirea rusească. Da’, am să pun o vorbă bună pentru dvs, se vor purta frumooos cu toți angajații lui Piedone.😀

      Apreciat de 2 persoane

        • Fiindcă există rapoarte publice.
          Să știți că Piedone este un produs rusesc. Fără stăpânirea rusească, el și mulți alții ca el, nu ar fi existat. Cum ar fi fost posibil ca un analfabet cu toată familia lui de analfabeți să stea o grămadă de ani la Cairo? Cum ar fi fost posibil ca un analfabet care a stat de cel puțin două ori la mititica (chiar și pe vremea lui ceașcă) să ajungă primar? Chiar dacă dați vina pe prostia alegătorilor, tot „educația” rusească este de vină. Numai că eu cred că este și ceva ADN de stepă la el. Încercați să-mi răspundeți la întrebări, dincolo de adulația fiindcă v-a dat o linguriță de zahăr când ați avut nevoie.

          Apreciat de 1 persoană

        • Până acum faptele au arătat că un analfabet și o analfabeta cum necum au fost în stare să construiască și să conducă o țară

          Un om gospodar cu inițiativă, bun organizator și bun manager poate conduce fără probleme o urbe.

          Studiile nu te califica în a fi un bun manager. Este nevoie de cu totul alte calități care nu au legătură cu învățătură.

          Apreciat de 1 persoană

        • V-aș sugera să vă uitați nițel pe statistici antebelice. Apoi, să vă gândiți că deși la noi războiul nu a generat distrugeri majore, precum în vestul Europei, „realizările” lor din perioada de după război au fost incomparabile cu cele rezultate din „management-ul” oamenilor gospodari de pe la noi, plantați de sovietici.
          La orice meserie este nevoie de nițel talent, chiar și în cizmărie, dar n-a performat nici acolo gângavul la care vă referiți.
          La ceilalți, bunăstarea și „realizărili” n-au fost însoțite de victime, oprimare. Iar noi n-am avut bunăstare (poate Piedone fiindcă fura, o fi avut o oarecare, abia acum o are cu adevărat – probabil fiindcă este”gospodar”).😀

          Apreciază

        • Să știți că Piedone este un produs rusesc.” 🙂 – Wow! Vi se pare cumva că Olga e nume românesc? Am impresia că der fapt îl promovati subtil pe Piedone, făcându-l si mai atractiv putinilor comentatori aflati aici pe post de public tinta. Slab propagandist sunteti d-le Florine. 😦

          Apreciat de 1 persoană

  3. @Florin – Impresia mea sinceră (dacă-mi dați voie să am o impresie sinceră) este că lungile d-voastre inter-acții no brain cu Aurelia diluează până la neantizare discutiile, ducând tema si subiectul in derizoriu. Dacă nu cumva scopul acestui blog este chiar acesta, de a vă oferi prilej de hârjoane lejere cu tantii trecute, sugestia mea ar fi să mutati conversatia cu Aurelia, la Aurelia. 🙂

    In privinta temei pe care o propuneti (care-i stilulează hilar glandele salivare si belicosenia lui Sticri), cred că s-ar cuveni o întrebare simplă: D-voastră credeti că mai poate fi evitat războiul? Cum stati cu spiritul de anticipare, în contextul determinist al lumii empirice pe care o populam statistic?… Presupun că puteti privi mai departe de cercul strâmt al mahalalei si de cercul si mai strâmt (concentric cu primul) al esantioanelor statistice de la blog. Altfel nici nu v-as întreba. 🙂

    Apreciază

        • Intenția nu a fost aceea trivială. Doar că nu doresc, dacă urmașii mei vor supraviețui, să trăiască într-o societate ca aceea în care am trăit eu. Nici să fie nevoiți să plece. N-are decât să plece Olga, cu pușcăriașul ei, Putin îi așteaptă. Eu, ca și bunicii mei, doream americanii, bunăstarea.

          Apreciază

        • @Florin – Nici eu nu m-am referit la varianta triviala a trimiterii la origini (cum pervers ati încercat să acreditati), ci la originile primordiale, la Grădina Edenului, la paradisul originar, la paradisul pierdut. Oricum Olga pare a fi iesită direct de acolo. Probabil că a fost o a doua coastă a lui Adam, extrasă prin delapidare, pe furis, de către Adam însusi, într-un moment de neatentie al Evei originale. Probabil că atunci când Dumnezeu i-a izgonit din rai pe Adam si Eva, i-a strigat la plecare lui Adam: Si i-ati si creatia cu tine! împingand-o pe poartă si pe Olga (cea fără de frunză si fără de prihană) pe urma Omului, spre stupefactia femeii acestuia. 🙂

          Apreciat de 1 persoană

        • Vai de mine si de mine Dom Florin! Dumnevoastra ati asteptat americani. Na, ca au venit. Banuiesc ca ati asteptat si Bruxellesul si na care a venit si el. Deci toti sunt aici si se vede de la o posta ca ne este bine. Cu drogatii stam mai rau dar in rest e bine de tot. Dom Florin eu nu am asteptat pe nimeni. M-am trezit cu toti pe cap si m-am descurcat ca un om simplu ca un cetatean respectos. Respect omul si legea. Nu imi doresc ca urmasii mei sa traiasca intr-o tara hadicapata si sa astepte ajutor social de la USA sau Rusia sau China fiind dependenti de altii pentru a baga in gura o bucata de paine contaminata. Nu vreau Domne ajutor, vreau conditii ca omul sa se dezvolte aici pe acest pamant si sa traiasca fericit, linistit bucurandu-se de bogatia acestei tari.

          Apreciază

        • Câte înflorituri pentru a spune că v-ar plăcea să trăiți în mizerie. Să vă decidă soarta niște analfabeți. Eu nu v-am oprit. V-am spus doar unde vă puteți satisface plăcerea. Luați-vă nepoții, strămoșii și calea este deschisă.

          Apreciază

        • Cine vă împiedică? Mergeți, vedeți ce bine este, întoarceți-vă și povestiți ce minunat este sub Putin. Deschideți un blog în acest scop, îi găsim noi o denumire super-patriotică. Și mulți vor comenta – de ce dreacu te-ai întors?😀
          Dacă îi scrieți o scrisoare de amor nebunului, poate faceți excursia moca, pe cheltuiala FSB.😀

          Apreciază

        • „Nu vreau Domne ajutor, vreau conditii ca omul sa se dezvolte aici pe acest pamant si sa traiasca fericit, linistit bucurandu-se de bogatia acestei tari.” – Olga Rajala, aprilie 2024. – Aplauze prelungite. Hohote de râs.

          Olga tu in afara de a vinde chiloti pe net si de a-ti etala rămânerea definitivă în epoca de AUR (vechi & nou) ai fi în stare să faci ceva util pe lumea asta? Ai vreo valoare, vreo competenta? Măcar mai stii tabla înmultirii pe sărite? Esti în stare să faci ceva util în folosul tării? Da? Ce? Olga, conditiile alea, de care vorbesti tu ca din cărtile de partid, se gasesc în integrarea europeană a tarii. Nu în gargarele tale cu iz aurelian-da-putinist.

          Hai fii fata de comitet si bagă un pic de decenta. Piedonisto!

          Apreciat de 1 persoană

  4. Pingback: Snoaveseleruilermetic-tactorgasmatic « (b)Arca lui goE

Lasă un comentariu