Dușmani și dușmănii

Este un supliment la Sputnicii lui sputnik, pagină care redă scrisoarea abjectă a unui fost pușcăriaș care, în calitate de cetățean (uită să menționeze cu cazier), vrând să sugereze că reprezintă cetățenii, poporul, precum și în calitate de fost ministru de externe (anul 1997) vrând să sugereze o poziție oficială, roagă umil Rusia să considere România prietena Rusiei, gest care m-a îngrețoșat.

Există dușmani și dușmănii atât între state, cât și între oameni. Așa cum dragostea este inevitabilă, la fel și ura. Uneori, aceste sentimente sunt reversibile, chiar interșanjabile. Distanța dintre cele două fiind minimă, ca un tăiș de cuțit. E drept că, mai des se trece de la dragoste la ură, decât invers. Ba chiar, dragostea de cel care ți-a făcut sau îți produce rău este ceva maladiv și în psihiatrie se numeste sindromul Stockholm. Poate, unii dintre dumneavoastră își mai aduc aminte de Bogardo

Prea multe dovezi de virtute / vrute și-avute / într-o singură zi / adesea în loc să convingă / pot lesne să stingă / văpaia inimii …

Dar las lirismul celor care se pricep. În sfârșit, e clar că eu nu sufăr de sindromul ăla. Și eu, ca mai toată lumea, am sentimente din astea, limită. Oricât ați ocoli, oricât ați încerca să evitați, nu pot exista oameni care să nu vă dușmănească și oameni pe care să nu-i urâți. Poate spuneți nu, nu este creștinește. Vă sugerez să vă examinați conștiința cu sinceritate și sigur veți găsi păcatul despre care vă scriu fiindcă doar El este fără de păcat. Nu vă ascund că mi s-a întâmplat de multe ori, că uneori am reușit să evit o confruntare, dar de cele mai multe ori, ba. Inevitabilul se întâmplă totdeauna, de asta se numeste așa. Am ajuns la situația pe care vreau să v-o supun atenției: există o persoană care, oricum ați proceda, cu frumosul sau cu urâtul, vă va dușmăni. Adică, dacă-i faceți un bine, va continua să vă dușmănească. Dacă i-o trageți, nu se schimbă nimic, vă dușmănește la fel, nu aveți nimic de pierdut. Ce este de făcut? Am să fiu sincer – eu i-o trag. Ce rezolv cu asta? Păi, în primul rând nu mă umilesc, cerșindu-i împăcarea pe care nicicum n-aș obține-o și rămân cu spinarea dreaptă. În al doilea rând, va urma o perioadă în care nu mă va mai deranja, adică obțin liniștea.

Trecând la subiectul principal, dușmănia dintre state, dușmănie negată de abjecta scrisoare, vă rog să vă gândiți când vreun stat românesc sau România au comis ceva cu adevărat ostil Rusiei în ultimele câteva sute de ani. Eu nu cunosc, poate dintre cititorii mei este cineva care știe mai multă istorie. Ca să previn vreun răspuns pripit, vă reamintesc că am trecut Prutul, după ce Rusia a ocupat Basarabia și Bucovina, ocupație însoțită de masacre precum cel recent comemorat. Veți întreba de ce nu ne-am oprit pe Nistru sau cam pe acolo. Fiindcă nu era posibil, intrasem în horă. Oricum, în Europa, am fost cam a treia sau a patra națiune ca efort de război pe ambele fronturi. Și, deși chiar Rusia a recunoscut asta, jecmăneala, raptul, indiferent de acceptarea lui ca atare sau considerarea ca despăgubire de război, au fost fără limite, ca să ne intre bine mințile în cap. În timp ce vestul Europei se dezvolta prin dolarii pompați în planul Marshall, la noi datoriile nu se mai terminau.

Așadar, eu nu cunosc vreo acțiune ostilă a noastră contra Rusiei. Evidenta ostilitate a început cu ocuparea din 1812 a Basarabiei și maniera de rusificare a acesteia. Aici am și o laudă pentru neamul nostru, cum nu prea se găsește pe paginile mele. Persistența românilor pe acele meleaguri, a limbii române arată o rezistență serioasă, în ciuda vicisitudinilor, a deportărilor, gulagurilor, execuțiilor, uneori în masă, sămânța noastră continuă să existe.

România s-a ridicat de două ori. O dată în cel de-al doilea război mondial, a doua oară prin intrarea în NATO care a însemnat desprinderea decisă de sfera rusească. Poate acum interesul este mai mic, entuziasmul s-a diminuat, propaganda rusească a lucrat la greu. Însă, dacă s-ar organiza un referendum cu o sigură întrebare – Rusia sau NATO, aș paria pe un minim 80% NATO. Mai am niște întrebări – ar putea fi Rusia vreodată prietena României? Cum s-ar manifesta asta? Oare nu exact cum a mai procedat? Eu cunosc răspunsul. Mă interesează părerea dumneavoastră.

Mărturisesc că n-am izbutit să găsesc date despre părinții lui Adi, să văd pe unde i-a căzut buricul, când s-a publicat în MO al vremii schimbarea de nume. Însă, duhoarea roșie îl învăluie, acela este sucul propriu despre care vorbea Ilici. Nu știu ce este mai abject (nu pot găsi alt atribut mai potrivit) – scrisoarea sau autorul.

În rest, vă doresc cât mai puține dușmănii. Dar, fără ele, am fi lipsiți de sarea și piperul vieții.😁

Foto: mdlpl.ro.

35 de comentarii la „Dușmani și dușmănii

  1. Eu nu-s sigur de acel procent de 80% despre care ai amintit. Totusi sunt sigur de un procent de peste 50% de „nesimtire generalizata”, adica aceia care nu-s cu nimeni, pt ca pe ei nu-i intereseaza😜. Exact aceasta atitudine ne-a salvat din calea otomanilor, rusilor, etc. Pe toti i-am considerat prieteni si i-am pus la masa. Noi laudam domnitorii din Ro dar uitam sa spunem ca sute si sute de ani acestia si-au cumparat tronurile le la sultan inclusiv dand dari in copii pana la 12 ani care apoi erau crescuti si deveneau soldati otomani. Cu rusii in Moldova a fost identic, ei controlau iar toate razboaiele „domnitorilor romani” din Moldova au fost numai contra otomanilor. Stii tu in istorie vreun domnitor care s-a luptat cu armata imperiala rusa? Sunt niste sute de ani ….
    In povestirile lui Creanga, Nica a Petrei citeste din Ceaslov. Ce e ala Ceaslov? 😂😜.
    Florin, noi suntem un neam de slugi si ignoranti, care pupa fundurile „la moda”, ma refer la acel 50%.
    Severin si altii ca el sunt exponentii acestui neam de slugi, ei nu sunt lideri, e o nuanta aici.

    Apreciat de 2 persoane

  2. @sticri
    -in privinta birului istoric in copiii:si acum turcii au o baza genetica in privinta unor noi compatibilitati-spre ortodoxie,spre civilizatie europeana.ajunge sa te uiti la un serial turcesc si sa-i ghiceshti;
    „ceaslov”-da,suntem genetic compatibili si cu elemete proprii slavilor,nu cu toate;alea sunt deja cuvinte ROMANESTI,ale oastre.
    dealtfel repet:bulgarii se tzin cu mandrie ca sunt traci,ca au avut stramosi traci,ca la presupusa invazie nu i-au masacrat pe toti,ca au absorbit fundamentul genetic ce-i face compatibili cu marea civilizatie traca.
    limba engleza are peste 60% continut latin,ei se exprima mult mai aproape cu cuvintele lor de intelesul latin decat o putem crede-au absorbit substratul genetic!
    cum sa nu recunoastem asta:romanii-imperialisti notorii,britanicii imperialisti notorii,americanii imperialisti notorii!AU RAPTUL IN SANGE!
    si sti ce?nu toti romanii sunte la fel-unii au fugit deja si si-au egasit situl COMPATIBIL,au re-ajuns la matca!
    „cetatean usa”-si preiei doar ce-ti convine????
    nu,nu mergee asa,tu datorita compatibilitatii tale genetice te-ai bagat,te-ai anturat,te-ai americanizat!

    Apreciat de 1 persoană

  3. spune-i un rus de „pizda”,da,te intelege!
    nu stim ce cuvant corespondent foloseau dacii,cum au ajuns rusii sa-l stie dar,e de remarcat o chestie:
    are o valoroare,o forta de exprima in sine cuvantul:
    pe tzigani si pe jidani asta-i deranjeaza: i-ul,fonetica,forta exprimarii data,coincidenta sau nu,prin acelashi sunet
    care se poate accentua mai mult sau mai putin,se poate sterge in pronuntzie sau se poate dovedi mai dureros decat para focului…..
    „romi”-nu e acelasi I din tzigani,nu-i asa?!
    „evrei”-vrei nu vrei tocmai ti-au interzis o exprimare PE LIMBA TA!

    Apreciază

  4. diversiunea s-a propagat:
    in „take,ianche si cadar”
    „-mananca jidane!” e o exprimare de OCROTIRE nu de oropsire,in niciun caz.
    probabil ca in sala de spectacol era agenti provocatori ce provocau o reactie prosteasca CA SA SCHIMBE INTELESUL,pervers,sa induca ideea de cuvant tabu,sa ne ingradeasca exprimarea prin re-educare.
    dar,ca sa intelegi lucrurile astea trebuie sa ai suport genetic,sa fi roman.

    Apreciază

  5. V-ATI OPRIT LA MIJLOCUL PROPOZITIEI MARXIST-DIALECTICA,sa va ajut:
    „bulgarii sunt turcomani slavizatzi si ORTODOCSI!”
    -nimeni nu e perfect!
    aveti o propensiune suspecta catre lozinci,cititi de la humanitas?

    Apreciază

  6. @Florin – Urmaresc cu interes harjoanele tale cu interlocutorii (care inocenti, care nu prea), prilejuite de gestul incalificabil al jigodiei plenare Adrian Severin si remarc (si aici ca si in multe alte parti) cu o oarecare deznadejde ca oamenii sunt complet desensibilizati, anesteziati, neresmitind prea tare nici ofensa acestui gest mizerabil (venit de la o canalie, un impostor, un infractor dovedit) si nici efectele jalnicei si persistente ale propagande rusesti, facuta de rusi dar si de romani (unii spalati pe ceier, alti jigodii, altii si si). Nu ti se pare bizar ca ca de fapt imaginea Rusiei, in discutiile de claca pe internet iese mereu castigata, indiferent cum pui problema? Rusia un soi de stat esuat in secolul al XXI-lea, condus de un dictator care-si asasineaza rivalii, contesatatrii, o formatiune bizara incapabila sa-si foloseasca potentialul real (uman si al resurselor) pentru a se reforma, pentru a progresa, pentru a deveni literalmente o putere economica si culturala, preferand sa se ocupe cu intrigi, cu parade, cu strategii de imagine, cu joaca de-a marele imperiu pe esicher, cu troli, un stat in pragul falimentului, cu un PIB si o economie de lumea a treia, care tine sa fie luata drept lider mondial, ei bine Rusia isi face un titlu de glorie din a pacali prosti, cat mai muti si cat mai prosti despre imensa ei putere si potential. Orice aspect ai invoca, imediat vin trepadusii si cu o lista de lucruri (chipurile) similare pe care le-ar face … SUA… America, Occidentul… acreditand in subsidiar ideea (care prinde domnule) ca Rusia este egala cu America, cu Occidentul, ca ei ar fi ceilalti. Despre lista de bube, amploarea, ponderea si sensul acestora, treaca meraga, putem discuta, negocia, stam la taclale, cata vreme ideea ca colosala Rusia este de aceeasi teapa, pondere, importanta, anvergura si tot ceea ce decurge de aici, cu rivali e. Romanii care au avut incredibil de suferit, direct si indirect, explatarea, raptul, furtul, jaful, din partea acetor netrebnici expansionisti, par sedati, dusi cu pluta, dispusi sa mai inchida ochii, sa accepte vrajeala rosofila si ideea ca domne si America si Europa sunt la fel. Cat de idiot trebuie sa fi sa negi evidenta? Unde e Basarabia? Unde e sudul Basarabiei, Nordul Bucovinei? Unde e tezaurul? Cui se datoreaza subdezvoltarea si ramamnerea in urma de azi a Romaniei? Unde a adus Rusia binele vreodata? In Coreea de Nord? In Cuba? In Polonia? In Cehoslovacia? In Ucraina? In „republica” Moldova? In repubilicile „islamice”? In Mongolia? Unde? De ce Japonia si Germania total distruse de razboi si ocupate de Americani (dar sacpate de ocupatia sovietica) sunt azi mari puteri? De ce Coreea de Sud este tara dezvoltata i-ar cea de Nord o dictatura oribila? Felul in care o mare parte dintre romani se raporteaza la aceste lucruri, vazand totul invers, denota prostie, nesimtire si mai ales ticalosie. Imi Florine pari a fi infinit de blajin in discutiile pe aceasta tema.

    Si inca ceva, Ai observat ca intotdeauna apar „aparatorii mamie Rusia” oriunde se face vorbire libera despre orice. dar ia incearca sa te duci pe site-urile sau blogurile lor sa vezi daca ai vreo sansa sa postezi ceva. Niciuna. Vei fi blocat, cenzurat

    Apreciat de 1 persoană

    • Complicat comentariu. În ce-l privește pe Adi, am și niște epitete mai nasoale, dar nu le pot scrie, deși sper că le-am sugerat.
      Nu, cu excepția postacilor și sputnicilor, imaginea de pe net a Rusiei nu este bună. Iar chestia cu „stat eșuat” este chiar bună. Chiar așa este. Peste tot pe unde am călătorit, PIB-ul pe locuitor spunea de fapt ceea ce vedeam. De altfel, le-am și analizat din perspectiva asta.
      Actuala strategia a propagandei este parșivă. Suntem prezentați ca sclavi, se stimulează mândria patriotică a prostăvanilor. De asta am tot criticat falsul patriotism. Ceea ce omite propaganda este faptul că singuri nu putem exista, că „făcutul tot în țară” l-am experimentat deja falimentar, că Rusia a luat cu trenurile de la noi tot ce a vrut – minereuri, cereale, orice avea nevoie – mai țin minte SovRom-urile. Dar elementul cel mai important omis de propagandă este că nu avem de ales, nu poate exista suveranitate – ori vestul, ori Rusia. Dacă renunțăm cât de puțin la occident, suntem în plasa Rusiei.
      Când scriam, am inventariat și eu locurile pe unde a fost cizma rusească și ce beneficii a adus, adică minus/regres.
      Nu sunt de loc blajin și bunuț, nici real nici pe internet. Chiar practic ceea ce am scris aici despre mine. N-am fost niciodată iubit de „mase”. Doare vi se pare. Într viața reală, sunt oameni care traversează când mă apropii.
      Sigur, celor care gandesc ca mine, le face plăcere să citească. Dar blog-ul este adresat celorlalți. Nu poți convinge un om atacandu-l brutal. Doar cu răbdare. Mă citesc și urmăresc câțiva răspândaci, dar nu comentează niciodată. Le mai trântesc eu câte un comentariu pe care rar îl lasă. Mă urmărește și Bombonel când e plictisit. Dar nici ăștia nu sunt ținta. Ținta sunt oameni obișnuiți cărora să le schimbe puțin perspectiva. Apoi, nu pot scrie multe detalii fiindcă pagina ar fi prea lungă și, în fapt, necitită.
      Deja am răspuns cu „apărătorii Rusiei”. Sunt maxim trei care mai comentează pe blog-ul meu și nu bag mâna în foc cât de „apărători”sunt. Nu-mi blochează comentariile dacă mai intru la ei.

      Apreciat de 1 persoană

      • @Florin – Fiecare ne cautam (adesea involuntar), motivatii, justificari, pentru prestarea efortului de a ne manifesta gratis pe net, dar de manifestat ne manifestam intotdeauna exclusiv la caterinca, pentru placerea personala a zburdatului, pentru luarea in seama si sublinierea importantei de sine. Desigur este mai nobil sa ne asumam formal alte misiuni, formative sau de catifelare a starii generale si a (dez)armoniei universale. Probabil ca d-voastra sunteti in faza in care va motivati crezand ca ati avea menirea de a-i influenta (cu duhul blandetii) pe altii care sunt accidental gresit orientati, aflati provizoriu intr-o stare de ratacire corijabila. Este cred o motivatie destul de solida, dar nu tocmai lucida. Aveti d-voastra impresia ca i-ati putea clinti, fie si numai cu un milimetru, din (pseudo)convingerile lor pe Iosif sau pe AlbAtros (de exemplu) sau pe altii asemenea lor, cata frunza, cata iarba? Sau macar pe vreunul dintre ei? Frumoasa fata morgana. Dar daca asta va mentine dorinta si disponibilitatea de a scrie, fie. Tot e ceva. Parerea mea este ca fiecare scrie pentru el insusi only, si ca in subsidiar asta-i mentine si-i incurajeaza sa fie si sa se manifeste pe cei asemenea lui… A scrie pentru a fi un pic pe placul dobitocilor este cred o pierdere, o inutilitate, o zadarnicie, o risipire oooo…

        Apreciat de 1 persoană

        • De, nu sunt atât de ferm în aprecierile astea. Mai este unul, plecat prin ’90 în Germania (atunci trebuia să renunți la cetățenia română – adică n-are drept de vot), care a scăpat cu viață datorită sistemului de sănătate german (el mi-a povestit), cu nevastă bugetară bine plătită, el semi-șomer, care se prăpădește cu propagandă roșie. Nu e plătit, este doar un prost. L-am scos din listă.
          Am vreo două-trei pagini cu motivele pentru care am deschis blog-ul. Nu sunt tocmai creștinești. Unul este dorința de a face rău Zdrențelor Roșii – atât cât pot. Nu am trafic foarte mare, dar este suficient să mai lovesc uneori. Altul este să-l poată citi cei care, din fericire, n-au apucat vremurile trecute, să nu cadă pradă unei propagande canceroase – am scris multe pagini cu povestiri din trecut. În rest, toată viața am făcut cam doar ce mi-a plăcut – sunt un caz fericit din acest punct de vedere. Scriu tot de plăcere, poate și pentru mine, dar mai mult pentru alții.
          Nu aveți dreptate, nu toți scriu doar așa. Sunt unii care câștigă bani serioși din asta – postacii, răspândacii. Doar nu credeți că se distribuie sputnik moca. Moca se merge la manifestații gen 10 august, sau OUG13, sau 1990. La manifestațiile dracnea veneau cu autobuzele, erau hrăniți, adăpați (chiar îmbătați) și plătiți. Unii plecau de la serviciu. Vreau să spun că, de fapt îi plăteam noi, ceilalți. Și ceașcă ne lua de la serviciu pentru asta, dar atunci (ca și acum la bugetari) 7 din 10 erau plătiți degeaba și ăsta era schimbul.
          La urma urmelor, dacă pe mine mă citesc câțiva, pe dumneavoastră alți câțiva, mai știu bloguri similare, știu și autori mult mai veninoși ca noi pe care îi citesc diferiți oameni, cu toții combatem propaganda bolșevică foarte puternică, mai ales în anii din urmă, una din manifestările cancerului care, iată, poate zdruncina societăți mult mai așezate decât a noastră care are mari racile.
          Vă dau un exemplu. La primele alegeri cu KWI, lucram la o multi-națională cu mulți tineri care nu vroiau să meargă la vot, în inconștiența lor, nu-și dădeau seama de importanța politicii. I-am determinat pe foarte mulți. Nu neapărat din cauza mea n-a ieșit Cârlanul parșiv, dar i-am cauzat și eu un pic căderea. Cred că așa trebuie privită motivarea în cazul unora ca noi.

          Apreciat de 1 persoană

  7. dimensiunea 3D ??? Pai 3D nu inseamna cumva trei dimensiuni? Cå hâtru si firoscos mai sunteti d-le adamdoi care se cearta singur. Iosif si Greblea numarau o bila si pentru ca s-au incurcat au luat-o de la inceput. Mai spune o data.

    P.S. Am inteles tii cu China… 😦

    Apreciază

      • Bravo ma Iosife. Vezi ca se poate… sa te dai istet, expert in geopolitica (putin ca Putin) si sa the hârjonesti pe net cu ceilalti neaveniti, fara sa te mai coplexezi atat cu misticisme, cu AAAE-uri si misiuni auto-asumate, adica ca sa realizezi si sa-ti recunosti sincer ca esti un un trepadus care vrea si el sa se ia in seama si nimic altceva. Cred ca este maximul ce se poate scoate din tine. Sper sa mi se contabilizeze la fapte bune. 🙂

        P.S. Branza pe care o scot din condei este pentru tine la liber. Pofta buna.

        Apreciază

    • @maxtor – Crezi că e frumos să spui lumii intregi ce faci tu acasă la tine? Faptul că-ti stă bine cu toate cuvintele alea in gură nu-i un motiv să-ti etalezi scârbavnica făptură de AUR-olac.

      P.S. Esti un rebut (sub)uman care-si spumegă furia si neputintele. Ai toate motivele sa-i ceri lui Dumnezeu banii inapoi. 🙂

      Apreciază

  8. dl. florin,
    esti un moshulan trahanache:
    tot ce ai scris o spun si unchii mei,cuvant cu cuvant,
    (esti un bun material de studiu)
    numai ca 1 unchi e securist-securist iar alalaltu e comunist-comunist,
    se dau penelisti,progresisti,usristi,etc,etc,etc;s-au si vaccinat.
    russia,sputnik,sosoaca,a.nastase-toata gargara e acolo la ei numai ca faptele sunt mai deosebite(sunt la dosar!).
    ati mancat cacat da’ gura nu va pute?!
    razi de „anti-vaccinisti” da’ porti masca cu strashnicie?!
    accepti obligatia TOTALITARA,te faci ca nu intelegi ca nu exista scuza pentru ne-purtarea mastii?!
    -pai tu si genul tau ati avut masti toata vietzushca voastra,dedesupt-bolshevici perversi!
    si ni-i bagi in nas pe parintzi si bunici….
    pa cine mintzi?!

    Apreciază

  9. te crezi primul care foloseste duplicitatea ca mod de viatza si ca esti singurul ne-dezavuat?!
    te-am citit din primul moment,am recunoscut gargara tupeista din 2 randuri.

    Apreciază

Lasă un comentariu